03 Mar 2 matcher

Storvretacupen ställs in 2020/2021

6 november 2020 17:52
Storvretacupen

Styrelsen i Storvreta IBK har tagit det svåra beslutet att ställa in Storvretacupen 2020/2021. Efter att ha rådgjort med Folkhälsomyndigheten, Smittskyddet i Region Uppsala, Länsstyrelsen, Polisen och Destination Uppsala så har vi kommit fram till cupen inte går att genomföra på grund av risken för ökad smittspridning.

− Ett jobbigt beslut att ta men deltagares och funktionärers hälsa har varit vår största prioritet. Vi tar vårt ansvar och ställer därför in cupen utifrån det prekära läget vi har med Covid 19, både nationellt och internationellt, säger ordförande Ingemar Lundqvist.

Ledningen för Storvretacupen har under hösten planerat för hur turneringen skulle anpassa matcher, hallar, inkvartering och matservering för att genomföras på ett smittsäkert sätt. I dagsläget, med ökad smittspridningen både i Sverige och utomlands, tog vi beslutet att ställa in cupen.

− Vi samlar lag från hela Sverige samt ett 10-tal andra länder vilket skulle kunna medföra både ökad smittspridning samt en högre belastning på sjukvården, speciellt med tanke på Jul och Nyårshelgerna då det normalt redan är hög belastning, säger ordföranden Ingemar Lundqvist. Med tanke på de skärpta allmänna råden vi har i regionen samt att regionledningen har gått upp i stabsläge så ser vi inga andra möjligheter än att ställa in Storvretacupen.

Alla anmälda lag kommer att få sin anmälningsavgift återbetald. Cupledningen kommer att mejla alla inbetalare samt bifoga en blankett där inbetalarna får notera ned hur de önskar återfå sin betalning. Vi kommer endast kunna göra återbetalning till den som har genomfört inbetalningen.

Storvretacupen beklagar djupt inställandet av cupen och hoppas på förståelse för vår situation och att alla spelare, ledare, domare, funktionärer, samarbetsföreningar, sponsorer och leverantörer ses i december - januari 2021/2022.

− Storvreta IBK önskar samtidigt tacka alla anmälda lag, cuparbetare, partners och sponsorer för att ni trott på oss. Tillsammans är vi starka och tar oss igenom det här. Håll avstånd, håll i och håll ut, säger ordföranden Ingemar Lundqvist.

Storvretacupen planeras som vanligt runt Jul och Nyår 2021/2022.