Victor Ohlström ny tränare i Storvretas Juniorakademi!

4 juni 2019 09:43
Juniorakademin

Victor Ohlström, närmast från Falun, blev igår presenterade för en del av Storvretas herrjuniorer. Han kommer framöver vara tränare för HJ17 och P16.

Victor Ohlström har rötter i Uppsala men de senaste fyra åren har han varit i Falun. Där har han varit tränare i IBF Falun Ungdom och spelat i ibland annat division 1.

− Jag kände att det var dags att komma hem och det ska bli sjukt spännande och sjukt intressant att komma till en etablerad förening som Storvreta. Det ska bli extremt kul att utveckla en själv och vara med och utveckla kommande SSL-spelare, säger Victor Ohlström.

Efter ett bra första möte kände han att det inte fanns så mycket att fundera på utan valde snabbt att hoppa på rollen som tränare i Storvretas Juniorakademi.

− Sen så är det ett väletablerat namn inom svensk innebandy också och jag känner att Storvreta kan ge ett bra lyft. De visade att det är en bra organisation som verkligen satsar på juniorakademin och verkligen vill utveckla sina egna spelare och att man satsar på en väletablerad juniorakademi.

Förutom energi och glädje på bänken kommer Victor Ohlström fokusera mycket på individen i laget.
− Jag ska försöka se varje individs utvecklingspotential. När man är så här ung så har man olika grejer man behöver nöta på och olika grejer man behöver utveckla.

När det gäller målsättningar inför säsongen så har han en klar bild men det är något han vill diskutera med spelarna så man har samsyn inför säsongen. Sen är en röd tråd från SSL-laget någon som han sen en viktig del av akademin så att glappet upp till A-laget inte blir för stort. Han har också en tydlig bild av vad man ska förvänta sig av Storvretas Juniorakademi framöver.
− Det är att vi bygger på den framgången man haft, man har ju tagit stora kliv den gångna säsongen. Nu ska vi ta nästa kliv så vi kommer där i topp i Sverige bland juniorakademier, säger Victor Ohlström.