Simon Olofsson satsar på studierna

12 juni 2019 07:59

I dagarna har Simon Olofsson valt att avsluta sin sejour i Storvreta för att kunna satsa helhjärtat på sina studier, ett beslut Storvreta stödjer fullt ut.

Du har valt att satsa på studierna, kan du berätta lite?
− Jag har under förra säsongen pluggat på juristprogrammet i Uppsala. Detta i kombination med innebandyn har helt enkelt har varit för mycket för mig både tidsmässigt och prestationsmässigt. Varken tiden eller orken har räckt till vilket har gjort att hela min vardag har blivit lidande. Efter att ha funderat under en lång tid kom jag fram till att plugget var det viktigaste för mig. Det var dock inte ett lätt beslut att ta då jag har andats innebandy i 15 år och kanske dessutom haft en ljus framtida karriär framför mig. Men med tanke på hur jag själv har mått under det senaste året så var jag tyvärr tvungen att ta ett beslut.

Vilket mål har du med utbildningen?
− Att klara av den på bästa möjliga sätt. Det är en extremt krävande utbildning, precis som idrott på elitnivå. Det gäller att prestera på topp för att lyckas, och då måste man också ha möjligheterna för att kunna göra det, fortsätter Simon Olofsson.

Blir det någon innebandy alls?
− Just nu har jag ingen tanke på framtida innebandyspel. Det är studierna som gäller.

Vad tar du med dig från tiden i Storvreta?
− Det finns otroligt mycket positivt som jag tar med mig från Storvreta. Jag skulle främst vilja lyfta laget som helhet. Storvreta är ett komplett lag med spelare som ger allt för att vinna. De är riktiga proffs med karaktär och jag ser upp till var och en av dem. De är mästare både på och utanför planen. Den inställningen kommer jag att ta med mig.

Har du någon hälsning till alla supporters?
− Tack för allt stöd under säsongen. Det är ni som gör att Storvreta och innebandyn växer, avslutar han.