Valdemar Ahlroth klar för fortsättning i Storvreta!

2 april 2019 11:14

I dagarna blev det klart att Valdemar Ahlroth väljer att fortsätta sin satsning i Storvreta IBK. Hans nya kontrakt är skrivet på två år.

− Jag är väldigt nöjd med att Valdemar Ahlroth fortsätter sin satsning med oss i Storvreta. Han har visat att han är en riktigt vass sniper med landslagskvalitéer, säger ordförande i sportgruppen Michael Rasi och fortsätter.

− Han vet vad som krävs och förväntas av honom och han är verkligen sugen på att komma tillbaka till det poängsnitt han hade förra säsongen. Han vill vara viktig för laget och vara med och vinna guldmedaljer till Storvreta.

Efter en väldigt fin första säsongen har hans andra i Storvreta varit störd av skador men han siktar på att åter vara en ledande spelare i Storvreta.

− Jag kände väl att jag inte var nöjd, sätt över två säsonger. Jag gjorde en jättefin första säsong och nu när det skulle bli nytt kontrakt, oavsett om det blev här eller inte, så var det inte lika självklart att jag skulle vara kvar som jag hade hoppats att det skulle vara. Mitt mål är att jag ska vara en spelare som klubben gör allt i sin makt att hålla kvar. När jag kände att så inte var fallet så ville jag bevisa att det är så det ska vara, säger Valdemar Ahlroth och fortsätter med ett konstaterande om denna säsong.

− Jag har förväntningen att vi går hela vägen och jag, precis som alla andra i vår trupp, är redo att göra vad som krävs för att det ska bli så.

Närmast väntar semifinal för Storvreta. Motstånd blir antingen IBK Dalen eller Växjö Vipers om de skulle gå vidare. Första semin kommer att spelas 8 eller 9 april i IFU Arena. Håll koll på hemsidan och sociala medier för den senaste informationen.