03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Victor Andersson fortsätter i Storvreta!

16 maj 2019 08:59

I veckan blev det klart att Storvretas förstacenter Victor Andersson förlängt med Storvreta IBK för två nya säsonger.

− Vi är mycket glada att Victor fortsätter sin satsning i Storvreta IBK. Han är en spelare som vet vad som krävs för att vinna, och han ställer krav på sin omgivning, samt högre krav på sig själv. Vi ser även Victor som en mentor till Hampus Ahrén som i framtiden skall föra Storvreta mentaliteten vidare, berättar ordförande i Sportgruppen Michael Rasi och fortsätter.

− Med Victor i laget även kommande två säsonger, så känner vi att vi har en mycket slagkraftigt lag, som skall vara med och utmana om titlar kommande säsonger.

Victor Andersson har varit bofast i Storvretas förstaformation stora delar av förra säsongen och var en viktig kugge i finalen. Inledningsvis hade han svårt att bestämma sig men i efterhand var beslutet självklart.

− Detta var ett svårt beslut att fatta och jag velade ganska mycket fram och tillbaka om hur jag skulle göra men med några dagars distans till allting så kändes det självklart att bli kvar i Uppsala och Storvreta. Anledningarna är egentligen många men dels vill jag kräma ur mer och bättre innebandy ur min kropp. Jag vet att det finns mycket jag kan, och behöver utveckla, som jag kommer få möjlighet till i Storvreta, konstaterar Victor Andersson och fortsätter.

− Dessutom vill jag börja jobba som lärare nu när jag är klar med mina studier och det känner jag att det finns bra möjligheter till det i Uppsala med omnejd. Jag ska börja söka jobb nu så om någon som läser detta är i behov av en lärare så är det bara att höra av sig. Men den viktigaste anledning till att jag är kvar är att jag älskar att få vinna med detta gäng. Jag älskar laget och gör vad som helst för att vi ska nå framgång och så länge vi har ett slagkraftig lag för att vinna titlar vill jag vara med på den resan.

Nu när Victor Andersson är klar för en fortsättning har tankarna om nästa säsong börjat flöda.
− Förväntningar på nästa säsong är att vi ska bli ännu bättre. Att vi redan till Champions Cup ska vara redo att utmana om, och vinna tillbaka, den titeln. Sedan som jag var inne på tidigare vill jag ta större steg som spelare. Jag vet att jag har mycket mer och bättre innebandy i mig. Så jag ska jobba mycket med att utveckla mina svagheter men även förbättra mina styrkor. Det kommer med andra ord bli mycket skotträning för mig i sommar, avslutar Victor Andersson.