Robin Nilsberth ”Fortsätta sätta spelet inför premiären”

8 september 2020 10:10

Robin Nilsberth är en av sex spelare från Storvreta IBK som var med på herrlandslagets läger i Växjö i helgen. Läs hans tankar om lägret, VM och onsdagens match mot Hagunda IF.

Hur upplevde du landslagslägret?
− Ett speciellt läger såklart med tanke på att det mer eller mindre var klart innan att VM skulle skjutas upp. Vi ses väldigt sällan så alla träffar blir viktiga ändå. Nu får vi se vad flytten får för effekter!

Vad tycker du om beslutet att flytta fram VM till nästa år?
− Rimligt och väntat. VM ska vara en folkfest och det kan det inte bli i denna pandemi, fortsätter han.

Vad tycker du annars om Storvreta IBK:s inledning på säsongen?
− Vi känns väldigt starka fysiskt och pigga mentalt. Lundin har kommit in med bra energi i kombination med nyförvärven. Ett enormt revanschsuget Storvreta och jag tror att vi kommer vara ruggigt tuffa att möta i vinter!

Närmast match Hagunda IF, vad förväntar du dig för match?
− Det blir att fortsätta sätta spelet inför premiären. Räknar med att vi styr alla skeenden i matchen. Har hört att Hagunda värvat fint inför säsongen och är kanske Uppsalas näst bästa lag? Konstaterar Robin Nilsberth med ett leende.

Har du vant dig vid att spela utan publik?
− När det väl är match så är det full fokus att vinna matchen, men det är såklart mycket roligare att spela inför vår grymma publik i IFU. Jag hoppas att vi snart får träffa dem igen!

Du ser matchen live på vår Playkanal på Solidsport här!