Robin Nilsberth klar för Zug United nästa säsong

8 mars 2022 13:00

Tyvärr måste Storvreta IBK lämna ett tungt besked, till nästa säsong kommer backgiganten Robin Nilsberth flytta till Zug United i Schweiz.

− Tack Robin för allt du gjort för Storvreta IBK. Det är med glädje vi minns tillbaka på Robins tid i Storvreta, en spelare som under hela tiden varit mycket viktig för laget både på och utanför planen. Nu går livet vidare med jobb och spel i Schweiz. Jag tror att jag talar för alla i föreningen när jag säger att vi kommer sakna dig som person och för det du gjort för oss på planen. Lycka till med den nya delen av livet som börjar nästa säsong. Åter igen tack, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Robin Nilsberth anslöt till Storvreta IBK inför säsongen 2015/2016 och har växt till en världsdominant. Han har bland annat hunnit med tre SM-guld under sin tid i Storvreta IBK och rört upp känslor bland stora delar av innebandyvärlden.

Inför nästa säsong kommer han alltså att lämna Storvreta IBK och SSL för spel i Zug United i Schweiz.

− Det har varit väldigt tufft att komma fram till detta beslut. Jag har haft en fantastisk tid i Storvreta, som överträffat alla mina förväntningar. Hur tråkigt det än är så börjar min elitkarriär lida mot sitt slut och jag känner mig därför redo för ett sista äventyr. Förutom innebandyn har jag blivit erbjuden ett civilt jobb, som gjort att totalen inte går att tacka nej till, avslöjar Robin Nilsberth och fortsätter.

− Vi vill kunna fokusera på slutspelet till hundra procent och väljer därför att gå ut med nyheten i god tid innan slutspelet, för att undvika spekulationer. Nu kör vi mot guldet!!