06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Sara Avonds ”Otroligt hungriga spelare”

16 juni 2020 08:36
Dam

Sara Avonds är klar för en fortsättning i Storvreta och berättar nu mer om beslutet och förväntningarna på säsongen.

Vad gör att det blir fortsättning i Storvreta?
− Jag tycker att upplägget och konceptet inför denna säsong ser väldigt spännande ut! Satsningen som görs på damlaget är kul att se och är gärna med på denna resa tillsammans med dem, berättar hon.

En hel del nytt, blir det något av en nytändning?
− Ja, men absolut att det blir! Alltid kul med lite nya spelare och lite nytt kring ledarstaben. Ska bli kul att få lära känna alla mer ordentligt också nu under försäsongen!

Vilka bitar kommer du fokusera på under försäsongen?
− Kondition och snabbhet är väl det jag kommer att fokusera mest på! Sen så är ju uppbyggnaden av styrkan otroligt viktigt också.

Vilka förväntningar har du på säsongen?
− Mina förväntningar är att vi ska leverera bra innebandy och visa att vi är ett lag som ska befinna sig i toppen, fortsätter Sara Avonds.

Vad talar för att Storvreta tar sig till SSL-kvalet?
− Att det finns otroligt hungriga spelare som är villiga att lägga ner all tid som krävs för ett SSL-kval!

Kontraktet är skrivet på 1 år.