Ida Backman ”Match med mycket känslor”

18 mars 2023 16:00
Storvreta IBK Juniorakademi

Ida Backman ger oss förutsättningarna inför söndagens playoff i Juniorallsvenskan mot KFUM Falun i Storvreta IBK Sporthall där vinnarna når Innebandyfesten.

Vi närmar oss playoff nu på söndag 19 mars, vilka förväntningar har du?
− Förväntar mig att alla i laget kommer väl förberedda och gör sitt yttersta för att vi ska kunna stå som segrare.

Vad tror du det blir för match?
− Tror det blir en match med mycket känslor då båda lagen verkligen kommer vilja vinna med tanke på vad som står på spel, berättar hon.

Vad tar ni med er från säsongens två tidigare möten?
− Det var två matcher där det blev relativt mycket mål så hoppas vi kan fortsätta på det spåret även på söndag. I övrigt tar vi med oss att det inte går att slappna av mot KFUM för då kommer de trycka in bollarna.

Playoff brukar bli härliga matcher, vad tar ni med er från förra säsongens Playoff mot Hagunda?
− Framför allt stämningen, men det var även första gången som vi spelade ett playoff i Juniorallsvenskan så den upplevelsen tar vi verkligen med oss.

Vad krävs för seger mot KFUM Falun på söndag?
− För seger kommer det krävs ett hårt defensivt jobb genom hela matchen men även att vi sätter lägena när de kommer.

Vad tror du avgör till slut?
− Avgörande kommer bli att vi får rull på bollen och sätter lägena samtidigt som vi håller ett starkt försvar, avslutar Ida Backman.

Läs mer om vad som gäller på söndag här.