Simon Götz förlänger med Storvreta IBK!
Publicerad: 2024-04-15
Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Simon Götz valt att förlänga med Storvreta IBK.

− Simon Götz är en hybridspelare som vi kan använda på alla positioner, vi är jätteglada att Simon fortsätter två år till hos oss i Storvreta IBK, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Sedan Simon Götz kom till Storvreta IBK från AIK 2018 så har han bara fortsatt utvecklas och han hade stor del i det senaste SM-guldet. Förklaringen till förlängningen är enkel.

− För jag har allt jag behöver i denna förening. Sen dag ett har jag trivts väldigt bra i staden och laget och vi har tävlat på högsta nivån i alla år, berättar Simon Götz.

Som alltid när man tillhör Storvreta IBK tillkommer det höga förväntningar på det som komma skall.

− Precis som föregående år har jag stora förväntningar på både mig själv och på laget. Att vi kommer att fightas i den absoluta toppen och tävla om titlar, avslutar han.

Kontraktet är skrivet på två år.

Storvreta IBK leder semifinalserien mot Växjö IBK i SSL med 3-0 i matcher. Nästa semifinal spelas nu på tisdag 16 april, vid seger där så är Storvreta IBK klara för SM-final.

Adam Troy