Otto Weidman ”Hördes mest av alla”

21 september 2023 13:16

Otto Weidman berättar om gårdagens seger mot Nykvarn, klackens betydelse och hur han ser på sin starka start.

Berätta om insatsen mot Nykvarn.
− En bortamatch som utspelades så som vi vill. Ett insläppt mål och ett tight försvar samtidigt som vi straffade Nykvarn när de går bort sig lite! Vi hade stor respekt för uppgiften och förstod att Nykvarn var taggade på sin hemmapremiär. Vi var smarta helt enkelt.

Känns som ni malde ner dem?
− Jag håller med. Vi hade stort tålamod och blev aldrig stressade eller otåliga. Till slut stod det 1-6 på tavlan och vi hade 3 poäng. Det är lätt hänt att man blir lite ivrig när det inte görs massa mål inledningsvis mot en nykomling. Vi skötte det bra tycker jag, konstaterar Otto Weidman.

Vad tyckte du om atmosfären och den tillresta klacken?
− Det var en härlig atmosfär och Red Eagles bidrog ju till den i allra högsta grad. Jag skulle säga att de hördes mest av alla 1400 på plats. Det är en himla skön känsla när man kliver in på bortaplan och ser de där på läktaren!

Kom en rubrik efter matchen att du pratat om klassisk tråkig Storvretainnebandy i en pausintervju, tycker du ni spelar tråkigt?
− Snarare tvärtom vill jag säga. Kolla på vår trupp och den offensiva spets och de kvalitéer som finns, vilka lag kan matcha det? Min kommentar var mer en liten känga mot de som inte vill förstå vår balans i spelet. Vi spelar en innebandy för att vinna matcher.

För egen del väldigt stark start på säsongen?
− På målkontot har det varit en bra start! Men totalt har det varit okej hittills skulle jag säga ändå, det känns som både jag och femman tillsammans har fler nivåer. Nu får vi ganska många dagar tills nästa match så vi får jobba vidare.

Vad ligger bakom din start?
− Jag ville inleda den här säsongen där den förra tog slut. Likt laget hade jag ett starkt slutspel och jag är sugen på att fortsätta så. Sen får jag en lite större roll i år kanske, och spelar med spelare som jag känner väl!

Närmast Helsingborg, vad förväntar du dig för match?
− Helsingborg borta är också en tuff match även om de är lågt tippade i år. Jag vill att vi tar oss an den på precis samma sätt som mot Nykvarn. Vi ska dit och spela ett bra försvarsspel! Avslutar han.

Måndag den 2 oktober mäter vi Helsingborg borta sen väntar nästa hemmamatch fredag 6 oktober när vi tar emot IBF Falun 18:30 i IFU Arena, säkra dina platser här!