”Saknat att spela inför publiken i IFU”

14 september 2022 09:21

Våra SSL-kaptener denna säsong är Tobias Gustafsson, Fredrik Lindholm och Albin Sjögren. Nu får de berätta sina tankar om sin roll och förväntningarna på söndagens SSL-premiär i IFU Arena.

SSL-premiären är redan nu på söndag 17:00 i IFU Arena, säkra dina platser här!

Tobias Gustafsson, hur ser du på din roll som kapten?
− Först och främst så är det en ära att få vara det för det här laget och den här klubben. Nu har jag en säsong i ryggen och jag känner mig mer bekväm med den rollen ju längre tid som går. Som kapten vill jag vara någon som driver på, både muntligt men framför allt visa genom mitt spel varför vi håller på med det här.

Och vilka förväntningar har du på SSL-premiären?
− Att det ska bli riktigt roligt att dra igång igen. Jag har saknat att spela inför publiken i IFU och det ska bli härligt med lite känslor igen!

Fredrik Lindholm, hur ser du på din roll som assisterande kapten?
− Jag känner mig såklart hedrad över att få vara assisterande kapten i Storvreta IBK. Sen tror jag inte att det kommer att skilja sig så mycket från tidigare år. Jag kommer fortsätta att vara den jag är både på och utanför planen.

Och vilka förväntningar har du på SSL-premiären?
− Det är alltid kul med premiär så det är givetvis något som man ser fram emot. Vi har ett spännande lagbygge så det ska bli kul att se vad det går för i seriespelet. Annars tror jag att det blir en fartfylld fysisk match med en hel del mål till vår favör.

Albin Sjögren, hur ser du på din roll som assisterande kapten?
− Det blir spännande, en ny roll för min del. Mer ansvar både på och utanför planen, jag tror det kommer gå galant.

Vilka förväntningar har du på SSL-premiären?
− Det ska bli kul, intressant att se vart vi ligger, vi har inte spelat så många träningsmatcher så det gäller att hitta ganska snabbt rätt i formationer och spelsystem och så vidare. En säsong är lång men den går fort när den väl börjar så vi ska gasa från start.

SSL-premiären är redan nu på söndag 17:00 i IFU Arena, säkra dina platser här!