Viktor Nystedt klar för Storvreta IBK!

24 maj 2023 09:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Viktor Nystedt valt att skriva på för Storvreta IBK.

− Med Viktor får vi en otroligt spelskicklig back som kan göra det lite oväntade och är ett ständigt hot framåt. Jag är otroligt glad att vi hittat en lösning som funkar för Viktor i Uppsala och att han ansluter till Storvreta under minst två år framöver. Vi hälsar Viktor med familj välkomna till Uppsala, IFU Arena och framför allt Storvreta IBK, hälsar viceordförande Henrik Ededahl.

Viktor Nystedts innebandykarriär började i Clemensnäs IF strax utanför Skellefteå men hela SSL-karriären har denna yviga bolltrollare tillhört IBK Dalen i Umeå men nu är det dags för flyttlasset att gå till Uppsala för att ansluta till de regerande Svenska Mästarna Storvreta IBK.

− Jag kommer till Storvreta IBK för att det är ett av världens bästa lag. Även att klubben fortsätter att satsa för att stanna i toppen och vinna titlar vill jag vara en del av, avslöjar Viktor Nystedt.

Förra säsongen landade poängtotalen på 20 i ett IBK Dalen som sviktade mot slutet av säsongen och till slut ramlade ur SSL. Nu får Viktor Nystedt i stället chansen att tävla om de ädlaste medaljerna.

− Förväntningarna på säsongen är höga och självklart siktar jag på att vi försvarar SM-guldet och även att vi krigar oss till ett guld i Svenska Cupen, avslutar han.

Viktor Nystedt kan mycket väl bli en ny publikfavorit i höst, kontraktet är skrivet på två år.