Jonna Vuontisvaara ”Helt nöjd är jag absolut inte”

18 januari 2024 16:24
Dam

Jonna Vuontisvaara ger oss förutsättningarna inför helgens två hemmamatcher i Allsvenskan.

Lördag väntar hemmamatch mot topplaget Sundsvalls IBF, vilka förväntningar har du?
– Jag har faktiskt inte jättebra koll på just Sundsvall. Utan mer att det är viktigt att vi tar kommandot över matchen och ser till att den spelas på vårt sätt. Gör vi det, kommer vi vinna matchen, avslöjar hon.

Sen söndag Örnsköldsvik IBK, tankar där?
– Jag hoppas att det kommer finnas mycket från matchen mot Sundsvall att med oss även på söndag. Både bra saker på planen, men också en bra känsla. Det är kul med dubbelhelg och kravet är självklart att vi plockar sex poäng från norra serien.

Ett mål och två assist senast, hur nära är du toppform?
– Det är klart jag känner att det finns några växlar till, helt nöjd är jag absolut inte. Jag får mycket förtroende och har lite den rollen. Poäng ska göras och det är kul när man lyckas med det också.

Vad blir viktigt för att vara förberedd för två matcher i rad?
– Framför allt återhämtningen mellan matcherna. Äta bra, sova bra, försöka tänka och göra något annat också under helgen så man inte blir helt galen haha.

Bara några poäng upp till första platsen i Östra, hur mycket tittar ni på tabellen?
– Jag personligen tittar inte jättemycket på tabellen, men det är klart att det är viktigt. Vårt mål är att gå till kval och då behöver vi komma 1a eller 2a. Det skiljer väldigt lite poäng mellan alla lag i serien, så man är ganska beroende av hur det går för de andra lagen. Men så länge vi lägger fokus på oss och ser till att vi vinner matcherna som är kvar så kommer ett SSL-kval vänta, avslutar Jonna Vuontisvaara.

Lördagens match mot Sundsvalls IBF startar 16:00 i IFU Arena Gibon och på söndag börjar matchen mot Örnsköldsvik IBK redan 13:00 i IFU Arena Gibon.

Läs mer om biljetter här!