Tobias Gustafsson ”Gäller att njuta”

16 april 2023 11:50

Tobias Gustafsson sammanfattar den sjätte semifinalen och blickar mot måndagens avgörande semifinal sju i IFU Arena.

Svag inledning av semifinal 6 igår men vad hände sen?
− Ja, det var inte den inledningen vi ville ha, Växjö kom ut starkare och vi fick en uppförsbacke direkt. Men vi jobbade oss in i det och började göra allt lite noggrannare, i andra började vi till slut skjuta lite och fick utdelning direkt vilket satte oss i en fin sits inför sista. Väl där gör Otto ett viktigt mål direkt och vi kan släppa ner axlarna lite och spela på den ledningen. Sen är vi starka i fem mot sex och kan vinna rätt komfortabelt!

Vad talar för Storvreta i semifinal sju?
− Vi kommer med den här matchen i ryggen och självförtroendet den givit oss vilket är något vi kommer bygga vidare på! Sen är det vår hemmaplan och med trycket från publiken ska vi göra det jobbigt för Växjö, fortsätter han.

Hur härligt är det att få spela en match sju i en semifinalserie?
− Det är bara att älska sådana här situationer, det är inte ofta dessa matcher dyker upp så det gäller att njuta också och ta vara på möjligheterna som kommer finnas på måndag. Det ska bli riktigt fint att spela på måndag!

Vad ska ett kokande IFU förvänta sig för match?
− Man kan förvänta sig ett galet Storvreta och tillsammans med publiken så ska vi se till att säsongen fortsätter en vecka till! Avslutar Tobias Gustafsson.

Säkra dina biljetter till semifinal 7 på måndag här!