Idag 1 match

Filip Björk ”Vi gör det som krävs”

3 december 2023 08:33

Filip Björk berättar som storsegern i derbyt och blickar mot den kommande kvartsfinalen i Svenska Cupen.

Berätta om storsegern i derbyt mot Hagunda.
– Jag tycker vi gör det som krävs för tre poäng. Vi gör processen ganska kort och bjuder inte på mycket gratis.

Snacket om slitna spelare verkar varit just snack?
– Vi fick rulla på lite fler folk än i Kalmar senast, så tror inte många kände sig så slitna. Det var nog mest snack. När vi får styra så mycket över matchbilden som i derbyt blir det lite lättare också, fortsätter Filip Björk.

Du målade under derbyt, skönt att fått ditt första mål?
– Ja, det kändes som det var på tiden, har haltat lite hittills så det var skönt att en boll fick studsa rätt till slut.

Hur är känslan annars i laget med tanke på det intensiva matchandet?
– Jag gillar känslan i laget, vi är alla redo att göra de här sista matcherna ordentligt innan man får hem och krama familjen över jul en snabbis. Vi har ju även vår fina Jonas som hjälper oss vara redo för nästa fight hela tiden.

På onsdag är det kvartsfinal i Svenska Cupen borta mot AIK, vad tror du det blir för match?
– Det blir en rolig match, var ju inte alltför längesen vi mötte varandra. Vi känner väl att vi kunde göra mycket saker bättre sist så det passar perfekt att göra de på onsdag.

Vad krävs för seger?
– Det krävs de klassiska sakerna, följa gameplan och inte bjuda AIK på någonting. Offensivt vet vi att vi har vad som krävs för att göra hål på de, avslutar han.

Kvartsfinalen i Svenska Cupen är två matcher mot AIK och vi börjar borta nu på onsdag.