Simon Götz förlänger med Storvreta IBK!

10 mars 2022 10:58

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Simon Götz valt att skriva på för ytterligare två säsonger med Storvreta IBK.

− Simon förlänger ytterligare två år. Simon har kommit tillbaka från skada starkare och snabbare än tidigare och nu har han bestämt sig för ytterligare två år i röda tröjan. Det tycker vi är bra. Simon är en riktig allroundspelare. Vi kan använda honom på flera positioner och har efter skadan kommit tillbaka starkt och är en spelare vi vill ha i vår trupp över tid. Kul Simon att du valt röda tröjan två år till, berättar sportligt ansvarige Henrik Ededahl.

Sedan Simon Götz anslöt från AIK inför säsongen 2018/2019 har han bara växt som spelare.

− En spelare som gjort sig rejält hemmastadd i Storvreta IBK:s miljö och värderingar. Har kommit tillbaka starkt från sin knäskada och bidrar varje träning och match med sin fart och kreativitet. Spelare som kan utmana sin motståndare en mot en blir allt viktigare, där har Simon en superkompetens, konstaterar tränare Oscar Lundin.

Simon Götz går mot sin poängmässigt bästa säsong i Storvreta IBK och trivs väldigt bra i Storvreta IBK och Uppsala.

− Att förlänga med Storvreta kändes som det mest självklara för mig. Jag trivs otroligt bra i laget, staden och ser inte var i världen man kan få en bättre träningsmiljö än här. Det känns väldigt skönt att signat två nya år, berättar Simon Götz och fortsätter.

− Som alltid har jag väldigt höga förväntningar på kommande säsongerna och jag är här för att tävla om medaljerna. Vi har stora möjligheter att gå långt och det slutgiltiga målet är alltid att vi ska avsluta säsongerna som segrare!