Fredrik Lindholm ”Ingen som har tänkt släppa på gasen”

18 november 2018 11:26

Segern mot Höllviken innebär att Storvreta nu har sju raka vinster. Fredrik Lindholm har nätat två matcher i rad och berättar om matchen och vad som väntar framöver.

Ny storseger, hur skulle du beskriva matchen?
− Vi är väl lite trögstartade i början av matchen, kan bero på den långa bussresan. Men jag tycker vi tar över matchen mer och mer ju längre matchen går. Tycker ändå inte vi kommer upp i en topprestation men vi är effektiva i de första två perioderna och ger aldrig Höllviken chansen att komma in i matchen.

Och mål igen?
− Ja, kul såklart. Kom inte till så många avslut denna match. Men kul att sätta en. Det är väl bara att hoppas att det får fortsätt på den inslagna vägen, konstaterar Fredrik Lindholm med ett skratt.

Toppat med en utvisning?
− Jo, det blev en utvisning när det var risk att Höllviken skulle komma två mot em. Ville inte utsätt Klintan för det, han var grym. Men jag är tveksam om det är utvisning faktiskt, känner inte att jag ligger ner när jag bryter bollen.

Efter en trög start har Storvretatåget ångat på?
− Jo vi har ju ett nytt spelsystem som ska nötas in, vi blir bättre och bättre men det finns fortfarande mycket att utveckla. Men absolut, vi är på gång.

Nu VM-uppehåll, hur ska ni hålla formen uppe?
− Vi har ju fördelen att ha UP som har väldigt bra koll på vad våra kroppar behöver och tillsammans med lite innebandy så ska det inte vara några problem att både behålla formen och förbättra den, fortsätter han.

Kan det vara positivt att fokusera på träning ett tag?
− Jo absolut. Det finns saker som vi behöver slipa på, både som lag och individuellt. Det får vi möjlighet till nu. Sen tror jag att det är väldigt bra att kunna passa på att umgås lite mer med familjen när det blir lite tid över.

Sen fortsätter Storvreta gasa?
− Oja. Det är ingen som har tänkt släppa på gasen. Vamos! Avslutar Fredrik Lindholm.

Nu väntar VM-uppehåll följt av bortamatch mot IBK Dalen 16 december innan ny hemmamatch väntar i IFU Arena mot Pixbo Wallenstam 19:00 torsdag den 20 december.