Amanda Ljunggren klar för Storvreta IBK!

25 april 2023 08:59
Dam

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Amanda Ljunggren valt att skriva på för Storvreta IBK.

− Amanda Ljunggren är givetvis en värvning som gör oss otroligt slagkraftiga inför kommande säsong. Med hennes fina kompetens har hon varit jagad av flera SSL-lag, så vi är mycket nöjda och stolta att Ljunggren väljer att fortsätta karriären i Storvreta IBK. Detta är en värvning som på ett tydligt sätt visar att vi även denna säsong vill fortsätta bygga vidare mot SSL, konstaterar huvudtränare Noél Alm Johansson och fortsätter.

− I Amanda Ljunggren kommer vi få en fantastisk ambitiös och målmedveten spelare och troligen en av Allsvenskans starkaste poänggörare framöver. Helt klart en spetsspelare som vill göra skillnad för sitt lag och visa vägen för våra unga spelare.

Starten kom i KFUM Linköping men sen har det blivit många säsongen i SSL för Amanda Ljunggren, både i lokalkonkurrenten Sirius och med Linköping IBK men nu väntar alltså spel i Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Jag väljer att komma till Storvreta IBK för jag känner att jag vill vara med på satsningen görs på damsidan. Det känns som det kommer bli en rolig och häftig resa att få vara med på! Sedan är det en proffsig förening som strävar efter höga mål och det finns fina förutsättningar för laget och mig som spelare, berättar Amanda Ljunggren.

Hon har även hunnit med ett VM-guld med svenska U19-landslaget och fick denna säsong med sig hela 31 poäng på 25 matcher i Svenska Superligan. Förväntningarna inför säsongen i Allsvenskan Östra är höga.

−Mina förväntningar är att vi ska vinna många matcher som gör att vi kan få spela ett kval, och att vi som lag kan ta många steg i rätt riktning. För egen del har jag förväntningarna att fortsätta ta kliv i min utveckling och göra allt för att hjälpa laget så mycket som jag bara kan, avslutar Amanda Ljunggren.

Kontraktet är skrivet på två år.