Läget i division 1-laget!

10 augusti 2018 19:51
Damer

Dags att se över läget hos Storvreta IBKs division 1-lag. En del spelare har tillkommit och träningsmatcher har planerats in. Först några frågor till assisterande tränare David Andersson.

Hur är läget i laget?
− Jättebra! Vi har precis kommit in i hallen igen vilket är jättekul. Tjejerna har kört på riktigt bra under försäsongen där vi provat på ett nytt upplägg med influenser i från friidrotten. Tjejerna ser väldigt starka ut, berättar David Andersson.

Ni har fått in en del bra spelare?
− Absolut. Vi har fyllt på med väldigt bra spelare som har kommit in i gruppen på ett väldigt bra sätt. Truppen som vi hade från förra säsongen var väldigt bra och nu har vi kunnat fylla på med ett par till spelare med hög kompetens. Vi tror väldigt mycket på Jonna, Jenny och Fanny. Samt att vi fått in en extrem målvaktstalang i Thilda.

Är målet fortfarande tydligt?
− Absolut. Målet är ju givetvis klart. Man vill ju alltid vinna varje match man spelar. Vill man inte det på den här nivån så är nog inte Storvreta rätt klubb. Vi som lag vet vad vi vill och det är därför vi vågar kan och ska ställa höga krav på varandra. Både som ledare och som spelare. När vi utvecklas tillsammans blir vi starkare och bättre. Det är ju det roligaste med att hålla på med lagidrott, man står inte och faller själv.

Vad kan man förvänta sig av laget i höst?
− Det man kan förvänta sig och framför allt se fram emot är att vi kommer fortsätta spela en offensiv innebandy. Vi vill vara det spelförande laget och ha mycket boll. Vad är det man säger, anfall är bästa försvar. Vi går alltid ut på banan med inställningen att vinna. Sedan finns det väldigt duktiga spelare att titta på, avslutar han.

Träningsplanering
18/8 AIK hemma i Storvreta 15:30
23/8 Åkersberga borta 19:30
25/8 Bele/Barkarby IFU Arena 17:00