Emil Lindblom förlänger med Storvreta IBK!

18 maj 2022 10:01

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Emil Lindblom valt att skriva på för ytterligare två säsonger med Storvreta IBK.

− Skönt att vi får med Emil i minst två år till, Emil är en framtida stormålvakt fortfarande är ung men utvecklas hela tiden. Emil ligger perfekt i vårt generationsskifte. Skönt att vi får Emils fortsatta förtroende, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Emil Lindblom stod för flera högklassiga insatser under säsongen och kommer bara fortsätta växa i kassen.

− Emil har fortsatt ta steg i sin utveckling säsong för säsong och samtidigt varit en grym lagspelare. Han blir allt vassare på att nyttja sin size, ska bli spännande att se vad han kan ta för kliv under kommande säsong. Nu får han en ny parhäst i Måns Parsjö Tegner och jag tror de kommer funka riktigt bra tillsammans, berättar tränare Oscar Lundin.

Emil Lindblom själv är taggad på att fortsätta utvecklas i Storvreta IBK.

− Jag har valt att skriva på för två år till eftersom jag känner att det är här jag kan utvecklas bäst med krävande träningar varje dag och bäst förutsättningar, konstaterar Emil Lindblom och fortsätter.

− Jag förväntar mig att vi ska vara mer jämna hela säsongen och självklart vinna!