Jacob Pettersson lånas ut till Sirius!

18 december 2020 08:00

Det är nu klart att målvakt Jacob Pettersson lånas ut till Sirius i första hand fram till slutet av januari.

− Bra för Jacob att han får lite mer matcher och att vi samtidigt kan hjälpa Sirius. Det är bra för oss, Jacob och Sirius, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Jacob Pettersson lånas ut för att få möjlighet att matchas mer i SSL-miljö och kommer stå för Sirius redan på lördag.

− Det var snabba ryck för att få mig spelklar, vi har försökt att hitta någon lösning på matchtid en längre tid nu och det är skönt att det är klart. Det förenklar också såklart att jag blir kvar i Uppsala så jag inte behöver resa en längre bit för träningar och matcher. Utlåningen varar fram till den 28:e januari till att börja med. Sen får Storvreta, Sirius och jag komma överens om utlåningen ska fortsätta säsongen ut eller avslutas då. Det kommer bli en spännande utmaning, berättar Jacob Pettersson.