Vi söker ledare till Storvreta IBK Örnarna!

23 maj 2023 09:34
Storvreta IBK Örnarna

Vi söker ledare till vårt mest populära lag Örnarna. Det består av tjejer och killar i åldrarna 15 till 60 år som alla har någon form av fysisk eller psykisk funktionsvariation. De fullkomligt älskar att spela innebandy och för många av dem så är det enda tillfället då de under roliga former tränar sin uppfattningsförmåga och motorik.

Verksamheten har rullat på i 18 år och är mycket omtyckt av både de som spelar/tränar och alla andra lag i vår förening. Vi har härliga lagspelare, bra halltider, tillgång till material och en liten pott pengar samt bra pedagogiska övningar. Det enda vi saknar är fler ledare. Det är inga krav på att kunna innebandy utan mer att vara omtänksam, hjälpande och trygg i sitt sätt med spelarna. Att lyssna och hjälpa till att knyta ett par skor kommer man långt med.

Vi undrar nu om du kan hjälpa oss att hitta personer som kan bistå, 1–2 gånger i veckan, ett par timmar åt gången mellan 16–18, för att stötta våra ”örnar” med att spela innebandy och ha kul tillsammans. Det vi tänket oss är till exempel studenter som är intresserade att tjäna en liten slant och få god erfarenhet och praktik av att jobba med personer som har en funktionsvariation.

Naturligtvis kan det också vara till exempel en pensionär som vill komma ut och träffa nya intressanta personer och känna att de fortfarande bidrar till något intressant och kul. Oavsett vem det är så kommer de att få mycket kärlek tillbaka.

Vi tar tacksamt emot alla tips vi kan få om personer som vill hjälpa till eller organisationer där ni tror att vi kan hitta duktigt folk. Mejla ditt intresse till [email protected] så tar vi kontakt.