Poängkung i SSL – Albin Sjögren!

15 mars 2023 15:05

Kolla in ALLA Albin Sjögrens poäng från säsongen och läs hans tankar om poängligatiteln och det kommande slutspelet.

Hur känns det att vinna poängligan?
− Det känns bra såklart, det var mer en lättnad efter sista grundseriematchen eftersom jag ledde ganska stort med några matcher kvar. Det är säkert något man kommer vara stolt över när karriären är slut. Men just nu kan jag släppa det och fokusera fullt på slutspelet, konstaterar Albin Sjögren.

Vad ligger bakom?
− Det är mycket som ligger bakom. Jag har haft väldigt mycket speltid den här säsongen, jag har tagit större ansvar och rört mig mer över hela planen så jag har hittat nya ytor att vara på. Sen har vår femma haft väldigt fin kemi än så länge den här säsongen vilket har gjort att vi gjort mycket mål.

Äntligen slutspel på fredag, vilka förväntningar har du?
− Ja exakt äntligen, Förväntningarna är att vi kommer växla upp ännu mer än vad vi gjort i serien. Känns som att vårt lag har gått och väntat på detta och vill bevisa att vi är att räkna med under våren.

Känns det extra speciellt då du avrundar med Storvreta för denna gång?
− Självklart, jag ska verkligen försöka njuta och ta vara på varje stund. Det är nu jag/vi ska visa att vi är som bäst i stora och tighta matcher.

Vad kommer krävas för att besegra Linköping?
− Det kommer krävas hårt jobb, oavsett vilket lag vi hade valt så skulle det bli tufft. Men har vi tålamodet i försvaret och spelar vårt spel i anfallsspelet så har vi goda chanser att ta oss vidare, avslutar han.

Första kvartsfinalen mot Linköping spelas redan nu på fredag 18:30 i IFU Arena, säkra dina biljetter här!

Du ser alla Albin Sjögrens poäng från säsongen högst upp.