Emelie Lindbohm ”Gjort några riktigt bra prestationer”

2 april 2020 06:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Emelie Lindbohms reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan? − Ja, såklart var det tråkigt, vi alla var supertaggade för matchen och det är ju alltid roligt att spela matcher där det står mycket på spel. Men jätteskönt att vi är kvar i allsvenskan för jag tycker vi visat under säsongen att vi ska vara här. Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget? − Som tidigare personer sagt så har den varit upp och ner. Vi har gjort några riktigt bra prestationer som mot RIG till exempel där vi gör en jättebra match och visar vad vi verkligen kan! Sen har vi gjort några bra prestationer där resultatet ändå inte går vår väg på grund av att vi inte gjort mål på våra lägen eller att vi inte gjort jobbet fullt ut i alla lägen hela matchen igenom. Så det är en blandning av små detaljer som gjort att det inte gått som vi velat alla gånger. Inställningen och jobbet tycker jag ändå har funnits där i många av matcherna och träningsmoralen har varit grym! Konstaterar hon. Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del? − Även den upp och ner. Tog ett tag att komma in i pendlandet och allt vad det inneburit. Sett över hela säsongen så är känslan att jag inte fått ut det jag borde kunna få ut av mig själv. Jag hade som personligt mål inför säsongen att försöka vara mer offensiv och försöka bidra framåt och då det inte riktigt vart så så känns det såklart som ett misslyckande. Vad tar du med dig från säsongen? − Det jag tar med mig från säsongen är de bra prestationer vi gör tillsammans som lag mot bland annat Falun och RIG. Det finns inget bättre än att få vinna med laget så den känslan tar jag med mig med det härliga gäng som vi är! Jag tar även med mig det som jag själv inte varit nöjd med hos mig själv under denna säsong för att träna och förhoppningsvis göra det bättre framöver. Berätta om ett kul minne från säsongen! − Jag har haft superkul tillsammans med alla tjejerna i laget och verkligen trivts jättebra! De andra har redan nämnt många av de minnen som även jag tänker tillbaka till, men jubileumsmatchen då Storvreta firade 30 år är något jag tar med mig. Det var en jättebra inramning, mycket folk och kul att få spela i matchställ likt originalet, avslutar Emelie Lindbohm. Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.