Viktor Klintsten lägger masken på hyllan!

19 april 2022 19:29

Det är med tungt hjärta vi nu berättar att Storvretalegendaren Viktor Klintsten valt att avsluta sin innebandykarriär.

− Jag känner att det är rätt tid för mig att lägga masken på hyllan. Jag har haft en fantastisk tid i klubben som jag älskar. Men nu kommer nya äventyr i mitt liv, berättar Viktor Klintsten.

Det är omöjligt att beskriva vad Viktor Klintsten betytt för Storvreta IBK. Som ung grabb växte han upp i Storvreta och han har varit Storvreta IBK trogen nästan hela karriären. Resultatet många tänker på är alla gulden men det viktigaste är alla han berört genom åren genom sin energiska spelstil och karismatiska personlighet.

− Jag fick chansen att lära känna Viktor och följa en liten liten del av hans Storvreta-arv. Det är en fantastisk målvakt och idrottsman som slutar. Men för mig är det framför allt en person som så påtagligt betytt så mycket för klubben och sina lagkamrater. Viktor har alltid tagit största möjliga ansvar när det krävs och låtit andra skina direkt när det funnits möjlighet till det. Han var med och tog Storvreta IBK till toppen och varit, minst sagt, starkt bidragande till att klubben kunnat hålla sig konkurrenskraftiga år efter år. Numret 80 kommer alltid idag och framåt betyda Viktor Klintsten för mig, och säkert många andra, konstaterar tränare Oscar Lundin.

Lite längre fram kommer det mer kring Viktor Klintsten i Storvreta IBK:s kanaler.

Du kan läsa en intervjun med Viktor Klintsten på UNT här.