06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Linus Jämtdal ”Plötsligt ligger jag i högerfilen”

14 mars 2019 12:10

Linus Jämtdal saknades senaste matchen på grund av tillökning i familjen men är nu tillbaka i träning och redo för lördagens match mot Helsingborg.

Du har fått tillökning i familjen, kan du berätta?
− Yes, i onsdags förra veckan tittade en liten kille ut. En fantastisk känsla som är svår att beskriva. Vi mår alla bra och är väldigt lyckliga, berättar han.

Sätter det ett nytt perspektiv på tillvaron?
− Så är det verkligen. Helt plötsligt ligger jag i högerfilen på motorvägen och inget är viktigare än honom.

Vad tycker du lagets insats mot Mullsjö?
− Det såg stabilt ut och kul att både Fille (Filip Stenmark) och Valle (Valdemar Ahlroth) var tillbaka. Det kommer bli viktigt inför kommande slutspel att alla är hela och friska.

Är du tillgänglig till matchen mot Helsingborg?
− Ja, vi blev kvar några nätter på sjukhuset så därför missade jag matchen mot Mullsjö men nu tutar och kör vi igen.

Vad tror du blir viktigt för att avsluta grundserien på ett bra sätt?
− Även om många av oss bara vill gå in i slutspelsbubblan så handlar det nog bara om vår inställning och fokus. Vi vill vinna varje match och hitta en go känsla inför det som kommas skall så det ska inte vara några problem! Avslutar Linus Jämtdal.

På lördag 15:00 spelar Storvreta sin sista grundseriematch i säsongens SSL borta mot Helsingborg i Helsingör, en match du ser på SSLplay.

Storvreta är dock redan klara seriesegrare och kommer att få välja motståndare först. Den första kvartsfinalen kommer sen att spelas torsdag den 21 mars i IFU Arena.

En stor del av Storvretas partners har köpt upp alla biljetter för att bjuda tillbaka till alla Storvretas supporters och kommer att ge ut biljetterna gratis!

Information om hur man får tag på biljetter och detaljer kring spelschemat kommer här på hemsidan så fort de är klara, troligtvis mot slutet av helgen.