Dags för Innebandyfesten!

14 april 2023 08:56
Storvreta IBK Juniorakademi

Idag är det dags för Innebandyfesten att börja i IFU Arena! Storvreta IBK:s damjuniorer inleder redan 11:30 mot Täby FC och herrjuniorernas första match är 14:00 mot FBC Lerum.

Nedan följer en text som publicerades tidigare men täcker upp allt inför Innebandyfesten.

Den 14-16 april arrangeras JAS Innebandyfesten 2023 i IFU Arena, Uppsala, för flickor och pojkar 18 år.

Totalt kommer 32 lag (16 flick- och 16 pojklag) att göra upp i IFU Arena under 2023 års Juniorallsvenska-SM (JAS). Under helgen kommer Uppsala att krylla av glädje och talang från några av innebandyns framtida stjärnor.

Storvreta IBK:s damjuniorer har hamnat i DJ18 grupp B tillsammans med Landvetter IBK, Nykvarns IBF Ungdom och Täby FC. De inleder med match mot Täby FC fredag den 14 april 11:30 i IFU Arena Tell Media.

− För andra året i rad så har vi tagit oss till slutspelet för juniorer efter en väl genomförd serie och mycket bra prestation under playoff-matchen mot KFUM Falun. Vi har haft bra träningsveckor där vi har kunnat jobbat med delar i spelet, fått ihop gruppen med, slipat på detaljer i spelet och nu ska vi njuta av att få möjligheten att spela detta. Vi kommer ta match för match och göra allt vi kan i det som vi har framför oss och för att ge oss en möjlighet till att kunna utmana favoriterna men det kommer bli tufft, roligt, häftigt och vi är redo att slita för varje millimeter ute på planen. säger Martin Andersson, tränare för damjuniorerna.

Storvreta IBK:s herrjuniorer har hamnat i HJ18 Grupp H tillsammans med FBC Lerum Utveckling, Hammarby IF IBF och Höllvikens IBF. De inleder med match mot FBC Lerum Utveckling fredag den 14 april 14:00 IFU Arena Gibon.

− Jag tycker att det är riktigt roligt att ha båda juniorlagen kvalificerat sig till Innebandyfesten för andra året i rad. Det är en belöning för det hårda arbete vi har gjort i klubben för att ge våra spelare de bästa möjliga alternativen för deras individuella utveckling. Vi är glada att båda våra lag kommer att kunna visa sina framsteg i matcherna mot Sveriges bästa lag. Förhoppningen är givetvis att maximera vår potential och prestera det spel som vi har utvecklat under hela säsongen. Nu kör vi! Säger Jan Volák tränare för herrjuniorerna.

Du hittar alla spelscheman och kommande resultat och statistik här.

Under Innebandyfesten spelas först gruppspel 2x20 minuter effektiv speltid. Sedan spelas 3x20 minuter effektiv speltid i kvartsfinaler, semifinaler, match om tredje pris och final.

Övriga placeringsmatcher spelas 2x20 minuter effektiv speltid, periodpaus 10 minuter.

Vid oavgjort i placeringsmatcher/kvartsfinaler/semifinaler/final så spelas 10 minuters sudden death, effektiv speltid, därefter straffslag enligt regelhandboken 204 om inte matchen är avgjord.

Fem utespelare från vardera lag ska slå var sitt straffslag. Om matchen efter detta fortfarande är oavgjord ska samma spelare slå ett straffslag vardera tills ett avgörande uppnås (lag väljer ordning).

Läs mer om Innebandyfesten i IFU Arena här.