Fredrik Lindholm ”Då löser det sig!”

5 december 2023 08:30

Imorgon väntar den första av två kvartsfinaler i Svenska Cupen mot AIK och vi börjar borta i Solnahallen, Fredrik Lindholm ger oss förutsättningarna.

Onsdagens bortamatch i Svenska Cupen börjar 19:00 i Solnahallen och på Sportbladet. Returmötet spelas sen i IFU Arena onsdag 13 december 18:30.

Snart kvartsfinal i Svenska Cupen mot AIK, vad tror du det blir för match?
– Jag tror att det blir en match med högt tempo och hårda tag. Det brukar bli en annan intensitet när det är cupmatcher.

Vilka nycklar ser du till en bra start?
– Precis som vanligt behöver vi spela vårt spel och följa vår gameplan. Försvaret först anfall, sen, då löser det sig! Konstaterar Fredrik Lindholm.

Nyligen avgörande semifinal av Champions Cup, även om man vill glömma den så stod du för två mål, trivs du i avgörande matcher?
– Det är alltid kul att spela avgörande matcher. Jag har under karriären fått chansen att spela ett flertal avgörande matcher och man lär sig att det bara är att njuta när man väl får chansen. Så svaret är väl att jag gillar att spela avgörande matcher, sen är det såklart kul att få göra mål ibland.

Hur upplever du det tuffa spelschemat?
– Ingen fara alls. Vår trupp är stark. Jonas har förberett oss väl inför perioden så även fast vi stundtals har varit få tillgängliga spelare så har det inte varit något problem. Det är bara roligt att få mer speltid.

Vad blir annars avgörande i första matchen mot AIK?
– Som jag sa innan så ska vi spela vårt spel, det räcker. Sen tror jag att AIK kommer att få svårt att stoppa Calle som kommer hitta nätet några gånger, avslutar han.