Liam Åström “En spricka i båtbenet”

11 december 2020 18:15

Under matchen mot Mullsjö åkte Liam Åström på en oturlig skada som nu är bekräftad och han blir borta ett tag framöver.

Nyligen på röntgen, vad blev domen?
− Det var som man antog vid första röntgen, en spricka i båtbenet.

Vad var det som hände under matchen mot Mullsjö?
− Jag åkte på en flygtur över sargen och i landningen tog jag emot mig fel på högerhanden så där åkte jag på sprickan, berättar han.

Hur länge blir du borta?
− Kommer fortsätta att gå med gips nu i fyra och en halv vecka till och om det har läkt korrekt så kommer jag kunna träna med klubba och boll då.

Hur kommer rehaben se ut?
− Jag har snackat med Oscar och fystränare Fredrik och de har hjälpt mig lägga upp hur jag ska träna framöver. Så nu blir det en hel del tid på gymmet och i spåret.

Vad tycker du om din första tid med Storvreta?
− Jag tycker det har varit en bra tid. Jag trivs väldigt bra i laget och det var en stor omställning för mig med att flytta hemifrån samt träningsmängden och allt men det har funkat bra, så jag tycker det har varit en mycket bra första tid!

Närmast Kalmarsund, vad tror du det blir för match?
− Kalmarsund har gått bra i år så det kommer nog bli en bra och underhållande match. Ser fram emot att bevittna grabbarna i laget kriga hem tre poäng från läktaren imorgon! Avslutar Liam Åström.

Storvreta IBK tar emot FBC Kalmarsund imorgon, lördag, 17:00 i IFU Arena och du ser matchen på SportExpressen Play här eller UNT.se här, sändningen drar igång redan 16:50.