Niklas Winroth Nelin förlänger med Storvreta IBK!

6 maj 2023 08:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Niklas Winroth Nelin valt att förlänga med Storvreta IBK.

Niklas Winroth Nelin blir kvar i röda tröjan minst ett år till. Vi är jätteglada att Niklas valt att fortsätta i Storvreta IBK minst en säsong till. Han står för mycket bra saker på och utanför planen, viktigt att han är med nu när vi fyller på med unga spelare, de har massor att lära av honom. Tack för att du stannar! Hälsar vice ordförande Henrik Ededahl.

Med 13 (!) säsonger i Storvreta IBK som gett 6 SM-guld och 4 Champions Cup guld och mer är Niklas Winroth Nelin en icon inom Storvreta IBK och en väldigt viktig pjäs i att föra Storvretas vinnarkultur vidare utanför banan men också en nyckel för att fortsätta vinna matcher.

Som nybliven pappa fanns funderingar på om Niklas Winroth Nelin skulle fortsätta spela på toppnivå men beslutet är nu taget och det gläder alla som håller på Storvreta IBK och huvudpersonen själv.

– Det känns jättekul att få fortsätta min karriär i Storvreta IBK, vi har ett spännande lag på gång nu efter en liten generationsväxling med många riktigt bra spelare som kommer nästa år så det känns väldigt kul att få vara med på den resan med klubben och laget, berättar Niklas Winroth Nelin och fortsätter.

– Mina förväntningar är att vi siktar på guld som alltid. Vi har i år visat att vi kan slå alla lag och jag tror att vi kan bli riktigt starka nästa år också.

Kontraktet är skrivet på ett år.