Otto Weidman fortsätter i Storvreta IBK!

21 februari 2023 09:59

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Otto Weidman valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Otto har växt in i Storvretakostymen alltmer med tiden. Han är hängiven till laget, klubben och sporten. På banan har han blivit mer flexibel och kan spela starkt på flera olika positioner. Han är en viktig spelare för lagbygget. Väldigt kul, och mycket bra, att han stannar i minst två år till, berättar sportsligt ansvarige Oscar Lundin.

I sin första säsong i Storvreta IBK fick Otto Weidman med sig 18 poäng på 26 matcher. Denna säsong står han redan på 17 poäng på 21 matcher och har visat sig redo att axla en större roll på banan och i omklädningsrummet.

− Storvreta har varit tydliga med att de gärna ser en förlängning över minst två år till. Förutsättningarna för att leva ens pojkdröm finns här och jag vill tillhöra den här klubben som hela tiden vill vara längst fram i utvecklingen av vår sport. Jag skulle sakna den gemenskapen vi har skapat i laget om jag flyttade, berättar Otto Weidman och fortsätter.

− Jag ser att vi ska fortsätta bygga en miljö som vi hela tiden kan utvecklas i och vinna i. Såklart är förväntningarna att vi ska vinna. Som spelare vill jag utveckla mitt offensiva spel. Med 6 SSL säsonger i ryggen vill jag visa vägen på och utanför planen.

Kontraktet är alltså skrivet på två år.

Du kan också läsa UNT:s artikel här!

På söndag väntar hemmamatch i Svenska Superligan, världens bästa innebandyliga, mot FC Helsingborg med start 17:00 i IFU Arena. Säkra dina dina biljetter här!