03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Jacob Pettersson ”Betytt mycket för mig”

29 december 2019 08:58

Snart är juluppehållet över för Storvretas SSL-lag. Jacob Pettersson, som nyligen fyllde år, berättar mer om omstarten och om hans tankar om Storvretacupen.

Snart träning igen, hur har julen varit?
− Ja, precis nu på måndag drar vi igång med lagträningarna igen. Julen har varit en välbehövlig paus från innebandyn, bara koppla bort och fokusera på annat viktigt i livet.

Hunnit med en sväng till Storvretacupen?
− Ja precis! Jag och Fesi (Fredrik Lindholm) delade ut priser i para-klassen. Sen kollade jag på några andra roliga matcher, fortsätter han.

Vad har Storvretacupen betytt för dig?
− Jo men den har betytt mycket för mig. Fyller ju år den 27 december då cupen börjar så har alltid valt att fira min födelsedag med innebandy på något sätt.

Hur går tankarna inför första passet efter uppehållet?
− Sjukt kul att träffa alla i laget igen och känna på lite boll igen. Sen kan de vara bra att träna bort julskinkamagen innan premiären.

Vad krävs för tre poäng i återstarten mot Jönköping?
− Att vi är påkopplade direkt och springer igång efter uppehållet, jobbar hårt i försvaret och inte ger dem ett skit, avslutar Jacob Pettersson.

Fredag 3 december är det alltså återstart av SSL med bortamöte mot Jönköping.