Fredrik Lindholm förlänger med Storvreta IBK!

26 maj 2023 10:00

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Fredrik Lindholm valt att förlänga med Storvreta IBK.

Fredrik Lindholm betyder väldigt mycket för den här truppen både på och utanför planen, med sin rutin och förmågan att prestera på flera positioner är han viktig för det fortsatta bygget. Vi är otroligt glada att Fredrik fortsätter minst ett år till i Storvreta IBK, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Fredrik Lindholm har varit Storvreta IBK trogen hela sin innebandykarriär. Räknar man från första säsong så blir nästa säsong alltså hans 27:e (!) säsong i rödsvart. Frågan är om det finns någon i laget med större Storvretahjärta.

– Det är flera anledningar som gör att jag förlänger. Laget, supportrarna och allt runtomkring är fantastiskt i Storvreta. Vi hade ett riktigt roligt lag förra säsongen som dessutom slutade på topp. Det är klart man vill vara med på en sån resa igen! Berättar Fredrik Lindholm.

Redan 1997 (!) gjorde alltså Fredrik Lindholm sina första matcher i den rödsvarta matchtröjan och 2014 blev det dags för debut i SSL med A-laget.

– Jag gör ju min tionde säsong i A-laget och mina förväntningar på säsongen är att jag kommer att göra min bästa säsong hittills. Som vanligt ställer alltid laget höga krav på oss själva och målet är ju såklart att vinna tre guld i år. Jag ser fram emot den här säsongen och tror att den kommer bli riktigt rolig för alla i Storvretafamiljen, avslutar han.

Kontraktet är skrivet på ett år.