03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Albin Sjögren förlänger med Storvreta IBK!

5 april 2022 11:44

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Albin Sjögren valt att skriva på för ytterligare två säsonger med Storvreta IBK.

− Vi är jättetacksamma att Albin väljer att fortsätta hos oss, han är en viktig bit i vårt bygge av ett nytt yngre Storvreta. Med sin rutin och skicklighet kommer han vara en viktig del i Storvreta IBK i minst två år framöver. Tack för förtroendet Albin, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Sen Albin Sjögren kom till Storvreta IBK 2013 har han växt ut till en kulturbärare och en av världen främsta målgörare.

− Albin har växt ut till en världsklass-forward som varje match levererar en stark prestation i bägge riktningar. Han tar allt större ansvar för lagets utveckling och våran #22 är en ynnest att jobba med, berättar tränare Oscar Lundin.

Albin Sjögren har enormt stor betydelse för Storvreta IBK och att han förlänger kommer glädja alla med Storvretahjärta. Huvudpersonen själv är även han glad.

− Det känns bra att skriva nytt kontrakt med Storvreta. Uppsala är mitt hem nu. Helheten funkar bra med både jobb och innebandy så det känns kanon. Nästa säsong blir min tionde i Storvreta IBK så uppenbarligen trivs jag bra här, berättar Albin Sjögren och fortsätter.

− Jag har ju höga förväntningar på Storvreta IBK som lag, det har jag varje år. Jag hade ett bra möte med tränare Oscar där han förklarade min kommande roll i laget och hur laget kommer se ut framöver och det är en resa jag vill vara med på.

Albin Sjögren kommer att skriva på under semifinal 2 mot IBF Falun i IFU Arena på onsdag sjätte april.

Säkra dina platser till semifinal 2 på onsdag här och hylla Albins Sjögren!