Henrik Stenberg “Varje match är väldigt tuff”

28 mars 2021 10:00

Glödheta Henrik Stenberg blickar tillbaka mot förra fighten och framåt mot kvällen kvartsfinal 5 mot Växjö Vipers där allt kan avgöras.

Kvällens kvartsfinal spelas hemma i Fyrishov med matchstart 18:00 och du ser sändningen på SportExpressen Play här eller UNT.se här.

Med 3-1 i matcher skulle seger ikväll innebär seger i kvartsfinalserien och avancemang till semifinal. I kvartsfinal 4 stod Henrik Stenberg för 3 mål och 1 assist, se klippen ovan, och han är redo för kvällens match, men först en återblick.

Berätta lite om den rejäla segern i den fjärde kvartsfinalen.
− Det var väl egentligen en rejäl seger från start till slut, ganska kontrollerat utan att spela någon bländande innebandy egentligen.

Känns ju verkligen som du hittade slutspelsformen helt plötsligt?
− Ja, men det kommer och går lite grann. Det gäller att få lite timing i allting. Det har ju inte varit den där hettan i matcherna men det kommer sakta krypande, säger Henrik Stenberg.

Vilka nycklar ser du till att fortsätta i denna form?
− Just att det blir situationer så där. Det krävs att det blir lite mer hetta i sakerna då ger det sig automatiskt.

Nog många Storvretasupporters som känner igen Henrik Stenberg nu?
− Det är väl där jag brukar vara när det hettar till. Börjar bollarna komma dit så brukar det rulla på.

Vad ska vi förvänta oss av dagens kvartsfinal?
− Jag hoppas att det blir som den senaste med lite fart och fläng och att de bjuder upp till match. Sen också att vi kommer upp till hyfsat bra nivå igen. Jag tror ingen känner sig speciellt nöjd med spelet utan det har varit helt ok hela serien. Det finns ganska mycket att växla upp till när det blir stäm.

Tror du det kan bli en till så övertygande seger som senast?
− Det går vi för varje match och vi har gjort ungefär lika mycket varje match. Vi ska bara städa bort lite enkla misstag. Varje match är väldigt tuff. Sen om det blir 10-3 eller 6-5 det får vi se, säger Henrik Stenberg.

Men vad talar för att ni stänger kvartsfinalserien?
− Just att vi haft kommandot alla matcherna, Det är egentligen ett lag som spelar och sen får de andra åka med. Så länge vi gör det fullt ut så är vi safe.