Storvreta IBK hamnar under handlingsplan

29 september 2022 07:00
Förening

Det senaste bokslutet för Storvreta IBK visade en förlust som medförde att föreningen inte klarade kravet för Elitlicens. Förlusten är ett medvetet val och något som vi ansåg självklart när vi haft alla förutsättningarna på bordet.

När Storvretacupen bara 4 dagar innan start blev stoppad utav smittskyddet i Uppsala var många saker oåterkalleliga såsom mat-beställningar, priser, hotellavbokningar m.m. och det uppgick till för oss stora belopp. Skall tilläggas att flera hotell och andra leverantörer varit hjälpsamma och det är vi väldigt tacksamma för.

Storvreta IBK tog beslut att ta dessa kostnader och betala tillbaka alla kostnader till ungdomarna som anmält sig till cupen trots att anmälningsdirektiven sa annat. Detta tillsammans med en utebliven vinst på genomförandet gör att vi tyvärr inte klarar positivt eget kapital och hamnar då under handlingsplan till juni 2023.

Detta är något som vi nu vidtagit flera åtgärder runt och ser fram emot en redovisning efter denna säsong med gröna siffror.

Styrelsen Storvreta IBK