06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Niklas Winroth förlänger med Storvreta IBK!

11 februari 2021 13:00

Det är med stor glädje vi nu kan avslöja att centern Niklas Winroth valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Grymt skön att fått klart med Niklas, han betyder mycket för föreningen och laget. En världscenter som alltid levererar. Tack för förtroendet! Konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Niklas Winroth har varit en viktig kugge i Storvreta IBK:s första formation under stora delar av sin tid med Storvreta IBK och är nu klar för två nya år med Storvreta IBK:s SSL-lag.

− Niklas betydelse för det här laget och sin formation kan inte överskattas. Hans spelförståelse och lojalitet till vad som är viktigt för framgång är en stor trygghet för hans medspelare, säger tränare Oscar Lundin.

För Niklas Winroth var beslutet att fortsätta sin karriär i topplaget Storvreta IBK ganska lätt.

− Jag har varit i Storvreta IBK i 11 års tid och spenderat i princip halva min karriär här. Från första dagen har det känts som hemma och kan inte säga annat än att jag brinner för föreningen. Att ha fått vara en del av föreningen och det vi åstadkommit har varit otroligt och nu vill vi fortsätta på det spåret. Det känns otroligt bra med Oscar, Mika och Joel. Allt känns väldigt proffsigt och jag tror inte det finns någon bättre plats för en innebandyspelare att utvecklas. Så när jag väl bestämde mig för att fortsätta var det självklart att jag skulle spela i Storvreta, berättar Niklas Winroth.

Niklas Winroth har saknats de senaste matcherna på grund av skada och är inte riktigt redo för comeback ännu.

− Det går lite upp och ner. Vi tror att det är en slemsäck i knät som fått en inflammation som gjort att knät svullnat. Sedan har jag kanske varit lite för sugen att börja träna och då har knät svullat upp igen. Nu är det på bättringsvägen och vi får ta det sakta men säkert denna gång.

När han väl är tillbaka på planen finns bara ett mål, denna säsong och de kommande.

− Förväntningarna på de kommande åren är såklart stora. Vi ska fortsätta vara ledande inom vår sport. Med truppen, staben och spelidén vi har ska det mycket till för att slå oss. Men det gäller att vi fortsätter jobba och utvecklas för att behålla den platsen. Men målet i Storvreta är alltid att vinna SM-guld, avslutar Niklas Winroth.