Simon Götz ”Kommer bli en rejäl fight”

20 september 2023 10:45

Simon Götz ger oss förutsättningarna inför kvällens bortamatch i världens bästa innebandyliga, SSL, mot nykomlingarna Nykvarn.

Nykvarn väntar, vad tror du det blir för match?
− Tror att de kommer bli en tuff match. Nykvarn är nog den starkaste nykomlingen på många, många år och jag skulle inte bli förvånad om de nyper en slutspelsplats.

De pressade Falun borta och har nu hemmapremiär, kan bli härlig atmosfär och tuff match?
− Absolut! De har bra tryck nere i deras hall vilket vi fick känna på under Svenska Cupen föregående säsong. Som sagt, de är ett bra lag vi möter så det kommer bli en rejäl fight, konstaterar Simon Götz.

Vad tog ni med er från er hemmapremiär?
− Tre poäng är tre poäng.

Var kommer fokus ligga för egen del under matchen?
− Komma ut starkare än vad jag gjorde senast. Jag har en del av bevisa efter förra matchen så de blir att växla upp och visa min verkliga nivå.

Vilka nycklar ser du till seger?
− Sätta försvaret först och främst. Det är då vi vinner matcher, avslutar han.

Matchstart 19:00 ikväll i Furuborghallen, har du möjlighet att ta dig till matchen så kan du säkra dina platser här!.

Annars ser du matchen på UNT här eller på SportExpressen Play här.