Lina Andrén “Mycket känslor”

16 februari 2023 14:15
Dam

Lina Andrén ger oss förutsättningarna inför fredagens derby borta mot Alunda IBF i Allsvenskan Östra.

Imorgon, fredag den 17 februari är det dags att bege sig till Alunda för derby i Olandshallen.

Derby mot Alunda stundar, tankar?
− Tror det kommer vara en tuff och fartfylld match med mycket känslor.

Vad tror du det blir för matchbild?
− Senaste matchen mot Alunda var mycket jämn och jag tror på en likande matchbild på fredag. Mycket fart och kamp om viktiga poäng, fortsätter Lina Andrén.

Senaste två matcherna oavgjorda, vad blir viktigt för att säkra en seger?
− Mycket viktigt för oss som lag att komma upp i nivå direkt, fokusera på det vi kan påverka och gå in och göra det jobbigt för Alunda.

För egen del hur skulle du sammanfatta säsongen?
− Tycker jag kommit in i det Allsvenskatempot bra och fått mycket att stämma. Sen går det alltid i perioder men tycker jag lyckats hålla den jämna nivå som krävs för att kunna vara med och göra skillnad för laget i viktiga matcher.

Vad blir viktigt för egen del när du laddar inför bortaderbyt?
− Derby och viktiga poäng som står på spel så drivet kommer per automatik. För att göra mitt och bidra till laget på fredag krävs det att jag kommer upp i nivå och sätter mina chanser, avslutar hon.

Fredagens derby börjar 20:00 i Olandshallen och på Innebandy.tv där det är veckans match, vilket innebär att man kan se den gratis så länge man är medlem på Innebandy.tv. Du hittar den här!