06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Valdemar Ahlroth ”Underbart ställe!”

10 juni 2019 07:43

Valdemar Ahlroth som är på Singapore Opens sommarläger i Singapore tillsammans med bland annat Tobias Gustafsson berättar vad de har för sig där borta.

− Vi är fyra SSL-spelare (jag, Tobias Gustafsson, Gustav Fritzell och Jon Hedlund) och Schweiz förbundskapten David Jansson som är här nere och ska promota sporten innebandy, visa upp innebandyns högsta nivå för de som annars bara kan se lite grann på YouTube. Samt vara med och coacha spelare under ett läger. Mycket som händer, även lite sol, bad och fysträning!

Hur mycket innebandyn finns det i Singapore?
− Innebandy är oväntat stort märker man när man väl är här nere. Väldigt mycket folk som verkligen brinner för sporten och är lika intresserad av innebandy som jag varit sen liten knodd. Vi stöter på folk från hela Asien som älskar innebandy, det är häftigt!

Hinner ni ta in den lokala kulturen något?
− Oh ja! Konstatera han med ett skratt och avslutar. Vi har fyra-fem singaporianska ungdomar som följer oss och tar med oss överallt, middagar på olika ställen och visar oss runt i staden och landet. De jobbar aktivt för att vi ska få uppleva allting som finns här, underbart ställe!

Vill ditt barn bli tränad av Valdemar Ahlroth och Tobias Gustafsson i sommar? Anmäl de till Storvreta Summercamp här!