Andreas Stefansson ”Vi bara kör!”

29 december 2022 08:45

Andreas Stefansson berättar om gårdagens seger mot Pixbo, sitt inhopp i Storvretacupen och blickar mot nyår.

Seger mot ditt förra gäng, Pixbo, berätta om matchen?
− Vi skapar oss fina förutsättningar efter första perioden med vårt solida försvar. Sen löser vi det ändå bra när vi åker på två skador rätt tidigt. Fin karaktär och att vi glöd idag bäddade för seger.

Skaplig utdelning för egen del, vad ligger bakom?
− Bra passningar från mina kompisar och att vi sätter prestige i försvarsspelet. Det gör att vi kan ha ännu roligare där framme, fortsätter Andreas Stefansson.

Var det annars någonsin svettigt i slutet?
− Nja, inte direkt. Det var tuffa byten ett tag där i mitten och slutet, absolut. Men vi är en maskin just nu. Vi bara kör!

I tisdags coach för Örnarna i Storvretacupen, berätta?
− Hedersfullt uppdrag! Det är bara kärlek och glädje när man får hänga med Örnarna och de var riktigt duktiga.

Snart nyår, hur ser planerna ut?
− Jag ska åka till Gustafs uppe i Dalarna och mysa med lite kompisar. Förhoppningsvis äta lite god mat och vila upp kroppen inför Jönköping hemma, avslutar han.

Onsdag den 4 januari är det alltså dags för årets första match i SSL när vi tar emot Jönköpings IK i IFU Arena med start 18:30, säkra dina biljetter här!