Oskar Enquist ”Är skickliga och kvicka”

1 mars 2023 10:53

Oskar Enquist ger oss förutsättningarna inför dagens bortamatch mot FBC Kalmarsund i SSL.

Kvällens match börjar 18:30 i SBB Arena och du kan se matchen på UNT här eller på SportExpressen Play här.

Kalmarsund väntar, vad tror du det blir för match?
− Kalmarsund är skickliga och kvicka, jag tror det kommer bli en tuff match. Det gäller att vi jobbar stenhårt i vårt försvar och inte blir för otåliga. Gör vi det har vi goda chanser!

Hur viktigt är det att komma i gång inför slutspelet?
− Såklart viktigt. Att hitta en bra känsla inför slutspelet är givetvis bra. Vi kommer göra allt för att vinna nästa match. En match i taget, så ökar vi! Konstaterar han.

Hur skulle du sammanfatta din egen säsong?
− En väldigt rolig säsong. Tycker vi har kommit ihop väldigt bra som grupp med boysen och staben, det är alltid lika kul att få komma ner på träningarna och matcherna. Väldigt kul att det kommit så mycket publik efter att pandemin tagit slut! Och snart börjar ju det roligaste på hela säsongen, det är nu det ska avgöras på riktigt, slutspelstider, så jag hoppas på ännu mer publik nu!

Vad avgöra mot Kalmarsund?
− Det hårda jobbet och vår fysik tillsammans med vår spets kommer avgöra mot Kalmarsund! Avslutar Oskar Enquist.