Filip Stenmark ”Många bollar på mål”

7 april 2021 09:10

Under förmiddagen åker Storvreta IBK:s SSL-lag mot Nyhemshallen. Med på bussen finns Filip Stenmark som ger oss förutsättningarna inför kvällens semifinal 2 mot Mullsjö AIS.

Hur upplevde du den första semifinalen?
− Något trevande start, två perioder som också speglas utav det. Det finns en tendens att första matchen i en slutspelsserie är lite egen, men vi ska ändå ta med oss att det är en vinst och det är allt vi är ute efter.

Vad tyckte du om din egen insats?
− Min insats är ganska mycket i linje med lagets. Jag tycker om att det blir mycket speltid och jag tycker att jag gör bra saker i duellspelet, vilket är min huvudsyssla, konstaterar han.

Känns som det finns några nivåer till på båda lagen?
− Oja, framför allt har vi både en och två växlar kvar. Jag tror Mullsjö spelar betydligt närmare sin högstanivå.

Minns du för övrigt tidigare slutspelsmöten med Mullsjö?
− Absolut, det var mer utav en folkfest med supportrar som reste med sina lag och matcherna präglades av en härlig stämning runtomkring. Det kan jag verkligen sakna!

Vilka förväntningar har du på den andra semifinalen?
− Att vi gör ett tydligare avstamp och framför allt har stått för en gedigen arbetsinsats. Vi ska kliva av planen med en otroligt bra känsla och en vinst med hem till Uppsala.

Vilka nycklar ser du till seger?
− Många bollar på mål, det känns som att allt kan gå in på den målvakten bara vi får bollar på mål. Sedan ska vi se till att det är otroligt svårt att få igenom skott på oss, vi ska täcka allt vi kan och de få skott som kommer igenom ska inte vara några problem för Klintan (Viktor Klinsten) att ta hand om, avslutar Filip Stenmark.

Du ser kvällens semifinal på UNT.se och SportExpressen Play, matchstart 18:30.

På fredag väntar sen semifinal 3 hemma i IFU Arena och vi siktar på virtuellt publikrekord! Köp stödbiljett och ha chans att vinna säsongskort, matchtröja och mer, läs detaljerna här.