Fredrik Lindholm ”Obeskrivligt skönt”

9 maj 2019 11:54

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Fredrik Lindholm.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
– Det är väl ingen hemlighet att Falun tog vara på målchanserna i första delen av matchen. Vi hade våra lägen men lyckades inte sätta dit bollen. Men i andra perioden tycker jag att vi växer in i matchen och när Pepsi (Jesper Berggren) gör första målet så tycker jag att vi tar över helt. Välförtjänt, konstaterar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
– Det är såklart väldigt kul, svårt att sätta känslor på guldet. Men väldigt kul att vara med när historia skrivs. Däremot är jag väldigt glad över att Pepsi fick det avslut(?) som han förtjänar.

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
– Helheten, jag tycker laget har bredden, vinnarskalle, kompetens, vilja. Sen har vi kryddat det med kompetens i form av Harnesk, Koffe, UP med flera som tillsammans gör oss till vinnare.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
– Nej men det har varit skönt och avslappnat. Vi har umgåtts med varandra och har fått tid till att vara med våra nära och kära och bara njuta. Det är väl på något sätt obeskrivligt skönt att kunna unna sig detta efter en lång säsong, fortsätter Fredrik Lindholm.

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
– De ska förvänta sig att ha riktigt roligt kombinerat med seriös träning av kunnigt innebandyfolk. Det är något man inte vill missa!

Storvretas SSL-lag har nu ledigt ett tag innan man får inleder jakten på nästa titel.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!