Theodor Jonsson “Spännande och rolig utmaning!”

2 juni 2020 09:10
Dam

Förra veckan avslöjades det att Theodor Jonsson kommer ha huvudansvaret för Storvretas lag i Allsvenskan. Nu kan du läsa mer om beslutet och hans tankar inför säsongen.

− Theodor Jonsson får utökat förtroende, han har gjort och gör fortfarande ett jättejobb med våra juniorer. Nu tar han även steget och tränar ett seniorlag i Storvreta IBK. Vi är glada att han hoppade på utmaningen som vi tror är ett perfekt steg i hans utveckling, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Theodor Jonsson, som kommer fortsätta vara sportsligt ansvarig för Juniorakademin, berättar mer om beslutet att hoppa på uppdraget.

− Sportgruppen la fram ett bra och spännande förslag till mig att ingå i staben för damerna. Efter något samtal så bestämde jag mig för att vara en del av den här resan vilket jag är stolt och glad över att få vara med på, avslöjar han.

Hur blir det att kombinera med Juniorakademin?
− Jag hade de som en av mina kravsättningar att fortsätta jobba med JAS Herr och Akademin som vi har byggt upp på ett bra sätt. Tror också att det är en bra utbildning för min egna del att fortsätta med de skickliga grabbar jag har med i laget

Vilka förväntningar har du på säsongen i Allsvenskan?
− Spännande och rolig utmaning! Träffade tjejerna i torsdags och den uppfattningen jag fick då var att alla vill vara en del av den tuffa med roliga resa vi ska göra tillsammans. Vi kommer lägga in en till växel och jobba hårdare och bättre nu

Vad tror du krävs för att nå SSL-kvalet?
− Jag tror att vi måste hela tiden göra allt tillsammans och jobba åt samma håll hela resan. Föreningen väljer att göra en satsning på damlaget och då gäller de att vi som lag gör jobbet redan nu. Att till att börja med nå SSL-kval och sedan få en formtopp i ett eventuellt kval. Många bra lag som har halkat på målsnöret i dessa kval så det gäller att vi kommer väl förberedda, fortsätter Theodor Jonsson.

Hur ser planeringen ut framöver?
− Planeringen är i full gång och vi arbetar hårt med en taggad Richard Andersson som ska ta tjejerna till en ny nivå fysiskt. Jag och Anna Wijk sitter i detta nu och lägger fram det vi tror på till kommande säsong. Resterande stab sitter vi också med så även vi är väl förberedda till kommande säsong.