Liam Åström förlänger med Storvreta IBK!

24 februari 2022 09:45

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Liam Åström valt att skriva på för ytterligare tre säsonger med Storvreta IBK.

− Liam har förlängt med oss. Liam går från klarhet till klarhet och har vuxit in i SSL-kostymen. Nu får vi ha honom hos oss i minst ytterligare tre år. Riktigt bra att vi kan jobba i lugn och ro och ha säkrat en ung blivande storspelare på vår högerkant. Kul Liam att vi får ditt förtroende, berättar sportligt ansvarige Henrik Ededahl.

Tränare Oscar Lundin är även han väldigt nöjd med att få ha kvar Liam Åström i laget många säsonger framöver.

− Liam har gjort en imponerande resa under sina första två SSL-säsonger. Han har förstått vikten av att träna hårt och att kunna försvara över större ytor. Det tillsammans med hans unika förmåga med bollen vid bladet gör honom till en speciell Storvreta-spelare. Långt avtal påskrivet, många poäng att vänta, konstaterar tränare Oscar Lundin.

På 26 matcher den här säsongen har det blivit hela 28 poäng fördelat på 15 mål och 13 assist för 20-åriga Liam Åström.

− Jag förlänger för att jag vet att det här är den bästa miljön att vara i. Jag trivs jättebra i laget och vill vinna guld, då är allt kring Storvreta IBK perfekt. Det pågår en generationsväxling just nu som jag tror starkt på och som jag vill vara en del av samt att jag känner stort förtroende från Oscar och Mika som har hjälpt mig att utvecklas väldigt mycket sen jag kom hit och jag känner att jag har väldigt mycket kvar att ge så jag känner mig långt ifrån klar här, avslöjar Liam Åström innan han går in på sina förväntningar kommande säsonger.

− Höga såklart. Tanken är att vi ska vinna SM-guld i år och de tre kommande säsongerna också. Personligen så är tanken att jag ska öka mycket. Jag snackar om show hela tiden men har inte visat något än. Det är dags för show!