Oscar Lundin lämnar Storvreta IBK

29 april 2023 08:59
Förening

Oscar Lundin har meddelat styrelsen att han väljer att lämna Storvreta IBK och gå vidare.

Oscar har varit del av SSL-lagets ledarstab under tre säsonger och under årets säsong även fungerat som klubbchef vid sidan av den sportsliga delen. Oscar kom som tränare för SSL-laget och har utvecklat elitverksamheten i flera dimensioner under sin tid med vårt SSL-lag.

Oscar har också varit involverad i mycket som kommer att leva vidare i vår förening t.ex. allt som innefattas i "Project Eagle", det handlar här om att driva utveckling av såväl junior- som ungdomsverksamheten via organisation och systematik

Hans stora och breda engagemang för vår förening är något som vi alla verkligen uppskattat. Ingen fråga har varit för liten att hugga tag i!

Nu vet jag att Oscar kommer att sakta in lite och ägna mer tid med sin härliga familj. Det känns som rätt beslut i hans nuvarande livssituation.

Jag vill tacka Oscar för alla fina insatser och önskar honom all lycka i framtiden med kommande uppdrag.

Ingemar Lundqvist, Ordförande Storvreta IBK