Idag 1 match

Attila Karonen ”Superkul att gå vidare”

18 april 2022 16:21
Storvreta IBK Juniorakademi

Efter segern mot Sundsvall, som innebar avancemang till Innebandyfesten, fick målskytten Attila Karonen sammanfatta läget.

Berätta om segern mot Sundsvall.
− Segern mot Sundsvall var en väldig lättnad, jag tycker att vi gör det onödigt spännande i tredje perioden då vi går in i en liten svacka men superkul att gå vidare till slut.

Hur skönt var det att bli klara för Innebandyfesten?
− Först och främst var det såklart otroligt skönt att bli klara till Innebandyfesten, det känns väldigt välförtjänt med tanke på vårt arbete och fokus inför, framför allt. samtliga playoffmatcher, fortsätter han.

Vad kan du berätta om laget?
− Just nu är det bara extremt kul att spela i vårt lag, vi har bra balans mellan disciplin och en mer ”laid-back” stämning. Det som sticker ut just nu är mentaliteten för att vinna, alla kämpar för samma mål vilket även det är väldigt bra för vår grupp.

Hur skulle du sammanfatta eran säsong så här långt?
− Så här långt tycker jag att säsongen har varit bra, såklart med motgångar i framför allt grundserien där det ibland inte riktigt gått som vi velat men över lag en bra säsong.

Vad talar för att ni går långt på Festen?
− Vi kommer gå långt i festen för att sammanhållningen i vår grupp är såpass bra samtidigt som vi alla vill och kämpar för samma sak. Jag tycker också personligen att vi har visat de senaste matcherna att vi inte är något lag som egentligen något lag borde ta för givet, avslutar Attila Karonen.

Innebandyfesten drar igång 29 april i IFU Arena och du hittar officiella hemsidan här.