Mathilda Nilsson ”Dags att vara med fullt ut!”

19 december 2023 08:30
Dam

Mathilda Nilsson, med flera säsonger i SSL i bakfickan, har smugits in Storvreta IBK:s Allsvenskan trupp, nu berättar hon om beslutet och segern i Julmatchen som var hennes premiär i rödsvart.

Varför har det blivit Storvreta IBK?
− Jag känner fler i laget nämligen, och hade en möjlighet till att komma och provträna med Storvreta. Sen ju mer jag var med desto roligare blev det och kände att det var dags att vara med fullt ut!

Hur har du blivit mottagen?
− Jättebra, det är svårt såklart att komma in i mitten av säsongen som ny, men alla har varit välkomnande så det känns bra, absolut! Konstaterar Mathilda Nilsson.

Berätta om derbysegern mot Alunda?
− Otroligt skönt att vinna första matchen, var pirrig innan såklart men släppte efter några byten. Jämn match men tycker ändå att vi tog över och vann rättvist.

Vad tyckte du om publikstödet?
− Superbra stöd från publiken, väldigt kul och nervöst på samma gång när man skulle spela sin premiärmatch och det skulle vara mycket folk och tryck på läktaren!

Vilka förväntningar har du på fortsättningen av säsongen?
− Jag tar lite match för match för att hitta en bra nivå och komma in i laget på ett bra sätt. Sen försöka vinna varje match vi ställer upp i och förhoppningsvis komma in i ett kval med en bra känsla! Avslutar hon.